fbpx

מה צריך לדעת לפני שמאמצים כלב?

בשעה טובה החלטתם לאמץ כלב וליהנות מבן משפחה חדש שיוסיף הרבה שמחה לחייכם. זו החלטה חשובה עבורכם והכלב עומד לשנות את חייכם, אך רגע לפני שאתם מאמצים חיית מחמד פרוותית וחכמה, עליכם לדעת כי התוספת המופלאה למשפחה כרוכה גם באחריות גדולה.

רבים חושבים כי טיפול בכלב מסתכם בשניים עד שלושה טיולים בחוץ ובמילוי קערות המים והאוכל. אמנם, זהו חלק מהטיפול הנדרש לכלב, אך מעבר לכך עליכם להתייחס גם לעלויות ולהוצאות הכספיות הצפויות, לרבות קניית אוכל, צעצועים לכלב, חיסונים, טיפולים אצל הווטרינר ועוד. כמו כן, עליכם לאלף את הכלב לעשות את צרכיו בחוץ, להעניק לו חום ואהבה, לחנך אותו וכדומה.

אימוץ או רכישת כלב?

באופן כללי, אימוץ כלבים תמיד עדיף מרכישה, במיוחד כיום בגלל העומס הרב של כלבים העומדים לאימוץ ללא דורש בעמותות ובארגונים השונים. אם אתם רוצים לאמץ כלב גזעי תוכלו לחפש את הכלב המתאים ביותר עבורכם בארגוני ההצלה ובמקלטי הכלבים ברחבי הארץ. עליכם לזכור כי תעשיית מכירת הכלבים אינה מפוקחת, יש הרבה חאפרים בענף, ולעיתים אתם עלולים לשלם אלפי שקלים על כלב ללא תעודה מוכרת.

כלב מעורב אולי לא יהווה סמל סטטוס, אך הכלבים המעורבים בריאים יותר וגם מאריכים חיים. זהו שיקול חשוב שעליכם להתייחס אליו לאחר שקיבלתם החלטה לאמץ חיית מחמד. 

איזה כלב כדאי לכם לאמץ?

אימוץ כלב אינו דבר של מה בכך, עליכם להתחייב לנושא ולהבין את המשמעות של גידול כלב במשך שנים רבות. עליכם לבדוק אם אחד מבני המשפחה אלרגי לכלבים, אם לאחד הילדים יש רגישות תוכלו לאמץ כלבים הנחשבים כהיפו-אלרגניים, למשל פודל ננסי, שי-טסו וכדומה. כמו כן, כדאי לבחור מראש האם מעוניינים לאמץ כלב או כלבה, כאשר בדרך הכלל הכלבות נוחות יותר לגידול והן יותר נאמנות וקשובות לבעלים.

מומלץ לאמץ כלב על פי הקריטריונים הבאים:

  • סוג הכלב – לכל סוג כלב יש אופי שונה, אם אתם רוצים לדעת מראש מהו אופיו של הכלב תוכלו לאמץ כלב גזעי. כאשר מאמצים כלב מעמותה חשוב לקבל הסברים על אופי הכלב מכלבנים במקום.
  • גיל הכלב – באפשרותכם לאמץ גור כלבים חמוד ופרוותי או כלב בוגר. רבים רוצים לאמץ גור מתוק וקסום, אך אם אין לכם זמן פנוי ורצון לאלף ולחנך את הכלב, כנראה שעדיף לכם לאמץ כלב בוגר ומחונך.
  • גודל הכלב – אם אתם גרים בדירה קטנה בעיר עדיף לאמץ כלב קטן, ובטח שלא דני ענק. יש להתאים בין גודל הנכס וסביבת המגורים לבין גודל הכלב, אחרת הכלב עלול לסבול ולפתח בעיות התנהגותיות.
  • תנאי מחיה – כלבים זקוקים למרחב מחיה, ויש להכין את הבית או הדירה לקראת הגעת חיית המחמד שבחרתם לאמץ. אם אתם מתכננים לגדל את הכלב בחצר עליכם לארגן את הגינה, להציב מלונה בגודל מתאים, לוודא שהכלב לא יוכל לברוח החוצה ועוד. את הדירה יש לארגן לפני שהכלב מגיע, לכן חשוב להרחיק חומרי ניקיון וחומרים רעילים, למנוע מהכלב גישה לחפצים יקרי ערך ולשמור על מרחב מחיה המאפשר לכלב לרוץ בבית ללא הפרעה ובלי לגרום לנזקים. 
  • הוצאה כספית – ככל שהכלב גדול יותר כך ההוצאות יקרות יותר. עוד לפני האימוץ עליכם לבדוק האם אתם מסוגלים להתמודד עם ההוצאות הכספיות הכרוכות בגידול כלב, לרבות אוכל, וטרינר, חיסונים, ציוד, תכשירים נגד קרציות ופרעושים, אילוף, דוגווקר (בהתאם לצורך) ועוד. 

לסיכום, ההחלטה לאמץ כלב היא מרגשת אך חשוב לוודא מראש שאתם מסוגלים לטפל בכלב ולהתמודד עם ההוצאה הכספית הכרוכה בכך. עליכם לאמץ כלב המתאים לאורח החיים שלכם ולמאפייני סביבת המגורים. אם תקבלו החלטה נכונה תיהנו מחבר חדש, חכם ורגיש, תוכלו לצאת לטיולים ארוכים ומהנים והאווירה בבית תהפוך לשמחה ומאושרת יותר עבור כל בני המשפחה.

Facebook
LinkedIn

לעוד מאמרים מעניינים

לכל שאלה מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם

logo of the website dog with leash

בעל מקצוע בתחום הכלבנות?
הגיע הזמן להצטרף לאתר הכלבנות של ישראל

בוא להיות חלק מהקהילה הכי מגניבה בישראל